["Unbequem", R. A. ol-Omoum (2000)]
For
years I said if I could only find a comfortable chair I would rival
Mozart. [Morton Feldman]
["Sein", Michelle Schneider (2018)]
Music
can imply the infinite if enough things depart from the norm far
enough. Strange "abnormal" events can lead to the feeling
that anything can happen, and you have a music with no boundaries.
[Morton Feldman]
For
I consider that music is, by its very nature, essentially powerless
to express anything
at all, whether a feeling, an attitude of mind, a psychological mood,
a phenomenon of nature, etc. Expression has
never been an inherent property of music. That is by no means the
purpose of its existence. If, as is nearly always the case, music
appears to express something, this is only an illusion and not a
reality. It is simply an additional attribute which, by tacit and
inveterate agreement, we have lent it, thrust upon it, as a label, a
convention – in short, an aspect which, unconsciously or by force
of habit, we have come to confuse with its essential being. [Igor
Stravinsky (1936)]
My
music is best understood by children and animals. [Igor Stravinsky
(1961)]
The
kind of work that should be the main part of life is the kind of work
you would want to do if you weren't being paid for it. It's work that
comes out of your own internal needs, interests and concerns. [Noam
Chomsky]
["Attar", Saeed]
- Die Hölle stelle ich mir vor wie das Zillertal. Oder wie die Tulpenfelder Hollands, oder die Passionsspiele in Oberammergau. Oder wie St. Moritz im Sommer. Jeden zweiten Tag ein neunstündiges Passionsspiel. Dazwischen ein Tag Musik angesichts von Tulpen. Jeden Abend ein Konzert der Wiener Sängerknaben oder der Regensburger Domspatzen, wenn das nicht überhaupt dieselben Knaben bzw. Spatzen sind. Vormittags die Moldau unter Karajan oder etwas auf Originalinstrumenten, handgebastelt und missgestimmt von Harnoncourt. Oder Triosonaten von Telemann, Piccolini, Ricotta, dal'Abaco, Locatelli oder von Telemann, Rosenmüller, Eppenbauer Vater und Sohn, Wenzlsberger, Telemann, Muffat, Telemann oder von Hans Christian Bach oder von Wilhelm August Bach oder von Carl Maria Bach oder von Johann Wolfgang Bach oder Wilhelm Friedemann Bach oder von Georg Telemann Bach für neun Blockflöten und Continuo. Es spielen Giselher Schramm, Hiroshima Kajumi, Rainer Weckerle, Kakuzo Kozikawe, Irmengrad Wäwerich Sträubler, Mitsubishi Toyota, Hedwig Wunderlich-Buhbe, Kazakumi Kozikawe – vermutlich der Bruder oder die Schwester oder die Frau oder der Mann von Kakuzo Kozikawe, vielleicht aber auch Vater oder Sohn – Osakazu Okakura und Karameli Tazubishi, am Continuo Luitgard-Maria Tashayumi-Spechtle, eine übrigens nicht unbedeutende Continuistin, von der man, so fürchte ich, noch hören wird. [Wolfgang Hildesheimer »Mitteilungen an Max über den Stand der Dinge« (1983)]
https://lianahelas.blogspot.com/2019/05/bzw-als-ware-das-land-jemals-trocken.html
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